søndag 4. september 2016

Høst-tur til Fjorda

Da blei det endelig en ny tur til Fjorda 😀 Denne gangen alene, bare meg og kajakken min, pluss alt dill dall man har med seg da 😀 Blei litt bråbestemt, siden vi snart tar over hus og der blir det litt jobb så det var siste helga det var mulighet for tur på denne siden av året.

Fjorda er fortsatt den perla det var i fjor, og året før det igjen, og helt sikkert flere tiår før det igjen. For meg må jeg til Fjorda minst en gang i året og det her var tredje året på rad. Men første gang med kajakk, og ikke minst en fullstappa kajakk. Kjøpte kajakken i begynnelsen av april i år og har fått noen turer uten oppakning på Mjøsa. Så jomfruturen med vekt skulle bli denne ;) Var noe skeptisk da jeg lasta på vedsekken på akterdekket ved utsettingsplassen på Vestland. Den blei utrolig vinglete, på land vel og merke. Det skulle vise seg at det ikke var grunn til bekymring for kajakken var stødig som en flytebrygge, til min store lettelse. Igjen er jeg sikker på at jeg har kjøpt riktig kajakk til tross for at det er den eneste jeg har prøvd :)

La utover med Vestland i ryggen uten noen plan for hvor jeg skulle slå leir, jeg bare padla og nøyt stillheten og vannet mot kajakken, og selvfølgelig sola fra den nesten skyfrie himmelen. Var masse folk rundt omkring på de forskjellige plassene i begynnelsen og jeg syns det er greit og ikke ligge tett som på en campingplass når jeg er ute i villmarka, så jeg padla videre. Men kom til Haukeræva ganske langt fra Vestland og der var det ikke en sjel, så da blei det camp der :) Kom meg i land uten dramatikk og fikk lossa og satt camp. Bålet ble tent og det var klart for å nyte stillheten med god mat og godt drikke. Jeg lar bildene tale for seg selv :)
























Og helt til slutt når jeg skulle gå i land på Vestland igjen så skjedde det, jeg skulle reise meg og drikkeslangen fra camelpack`en satt fast i meg så jeg måtte sette meg igjen og da, fikk jeg en mini velt og en kajakk full av vann, med mange skuelystne. Mista padleåra så måtte av med sokker og sko og vasse etter den.... mange fikk høre F... med store bokstaver. Men da har jeg prøvd det også :D La ikke en demper på den fantastiske turen jeg hadde hatt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar